Microsoft 365 – problem z dostępnością

Microsoft 365 - downtime

Kilka dni temu a dokładnie 10 grudnia – Microsoft miał globalną awarię, która uniemożliwiała dostęp do narzędzi Microsoft 365 oraz do centrum administracyjnego.

Problem trwał od 1:39 AM GMT+1 aż do 3:00 PM GMT+1


Podczas próby dostępu do aplikacji Microsoft 365 użytkownicy widzieli komunikat mówiący o aktualnych problemach, jednocześnie zapewniający o tym, że ich pliki zostały poprawnie zapisane.

Komunikat wyglądał tak:

W alercie na Twitterze oraz w opisie incydentu MS zalecił korzystanie z aplikacji desktopowych jako tymczasowe obejście problemu.

Korzystając z okazji, warto podpowiedzieć, że status usług MS można sprawdzić w poniższych serwisach:
Office service health
Microsoft 365 network health status
service health status

No dobra, wystarczy o samej awarii. Warto wyciągnąć wnioski z tej sytuacji. Należałoby odpowiedzieć sobie na pytanie, co jako firma możemy zrobić aby w przyszłości podobne sytuacje nie zaburzyły procesów?


Przygotowałem kilka propozycji:

  • Warto przechowywać kopie plików synchronizowanych do chmury również lokalnie – OneDrive / SharePoint daje taką możliwość
  • Monitorujmy na bieżąco naszych usługodawców, tak aby móc zareagować w szybki sposób
  • Przygotujmy plan / procedurę na wypadek takiej czy podobnej sytuacji np. związanej ze sprzętem serwerowym
  • …i najważniejszy punkt – informujmy pracowników o tych procedurach, tak aby wiedzieli jak powinni zachowywać się w określonych sytuacjach

Komentarze

Nie ma jeszcze komentarzy. Może zaczniesz dyskusję?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *